Dobrodošli na zvanični web portal Opštine Kotor

Sekretarijat za lokalne prihode budžet i finansije

ZAHTJEVI I OBRASCI      AKTUELNOSTI


Nadležnost i djelokrug rada Sekretarijata:

  • pripremu, analizu, planiranje i izradu nacrta i predloga Budžeta Opštine;
  • pripremu izvještaja o realizaciji fiskalne politike za tekuću godinu i predlaganje smjernica na osnovu kojih se planiraju prihodi i rashodi za narednu godinu;
  • obavljanje korespondencije sa resornim ministarstvom u vezi sa donošenjem Odluke o Budžetu Opštine i pribavljanje potrebnih saglasnosti u skladu sa zakonom;
  • izradu stručnih uputstava po ciljevima i smjernicama potrošačkih jedinica radi pripremanja Budžeta; utvrñivanje bližeg sadržaja i forme zahtjeva za dodjelu budžetskih sredstava; izrañivanje nacrta i predloga Odluke o privremenom finansiranju;
  • praćenje korišćenja odobrenih sredstava potrošačkih jedinica po dinamici koju odobri Predsjednik/ca Opštine; izvršavanje Budžeta Opštine;
  • pripremu planova izvršenja Budžeta, pripremu Predloga završnog računa Budžeta;
  • pripremu Odluka o zaduživanju Opštine i druge propise iz ove oblasti;
  • pripremu nacrta i predloga propisa o uvoñenju opštinskog samodoprinosa i sprovoñenje postupka u vezi sa realizacijom istog;
  • saradnja i postupanje po preporukama i sugestijama Službe za unutrašnju reviziju;
  • postupanje i primjena propisa o državnoj pomoći;
  • upravljanje konsolidovanim računom trezora, kao i podračunima i drugim računima i voñenje evidencije o postojećem dugu Opštine;
  • otvaranje podračuna i bliže odreñivanje načina korišćenja ovih računa; voñenje glavne knjige trezora i pomoćne knjige;
  • obavljanje finansijskog planiranja i upravljanje gotovinskim sredstvima;
  • vršenje kontrole rashoda i izvršavanje Budžeta; obračun i isplatu zarada i naknada službenika organa i službi;
  • upravljanje dugom i analiza zaduženosti; budžetsko računovodstvo i izvještavanje;
  • pribavljanje prethodne saglasnosti resornih ministarstava na odluke o zaduživanju Opštine u skladu sa zakonom;
  • pripremanje propisa kojima se utvñuju lokalni javni prihodi (porezi, prirezi, takse i naknade) i analiza efekata primjene tih propisa u cilju predlaganja odgovarajuće fiskalne politike;
  • pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Predsjednika/cu Opštine, Skupštinu Opštine i resorna Ministarstva;
  • obavljanje poslova koji se odnose na utvrñivanje i naplatu lokalnih javnih prihoda i vršenje nadzora nad ostvarivanjem lokalnih javnih prihoda, i to: poreza na nepokretnosti, prireza porezu na dohodak fizičkih lica, turističke takse, lokalne 5 komunalne takse; naknade za korišćenje opštinskih i nekategorisanih puteva u skladu sa propisom Opštine i drugih lokalnih i javnih prihoda u skladu sa zakonom i drugim propisima;
  • donošenje rješenja o utvrñivanju obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda; voñenje registra poreskih obveznika i redovno usaglašava stanje evidencije sa evidencijom o nepokretnosti koju vodi Državni organ za nekretnine;
  • preduzimanje mjera naplate lokalnih javnih prihoda;
  • sprovođenje postupka prinudne naplate shodno Zakonu o poreskoj administraciji, vođenje poreskog knjigovodstva, donošenje rješenja o preduzimanju mjera inspekcijskog nadzora u skladu sa zakonom, a u vezi sa naplatom svih lokalnih prihoda iz nadležnosti Sekretarijata;
  • pripremanje periodičnih izvještaja i informacija o stepenu realizacije lokalnih javnih prihoda;
  • obezbjeđivanje funkcionalnosti, jedinstvenosti informacionog sistema za oblast lokalnih javnih prihoda;
  • obezbjeñivanje tačnog i ažurnog voñenja evidencije svih naplaćenih lokalnih javnih prihoda;
  • vršenje poslova javnih prihoda koji se odnose na utvrñivanje u skladu sa zakonom, kontrolu i naplatu boravišne takse i članskog doprinosa od strane pravnih i fizičkih lica Turističkoj organizaciji u saradnji sa Turističkom organizacijom Opštine;
  • vršenje poslova javnih nabavki u skladu sa Zakonom;
  • rješavanje u prvom stepenu u upravnim stvarima iz sopstvene nadležnosti i prenijetih i povjerenih poslova u djelokrugu organa lokalne uprave;
  • vršenje inspekcijskog nadzora iz oblasti poslova lokalnih javnih prihoda i drugih oblasti u skladu sa Zakonom, Statutom Opštine i drugim propisima;
  • pripremu izvještaja o radu Sekretarijata, informativnih i drugih stručnih materijala za potrebe Predsjednika i Skupštine Opštine, resornih ministarstava i vršenje drugih poslova iz djelokruga organa nadležnosti Opštine u skladu sa Zakonom i drugim propisima;

Sekretar: Biljana Peranović dipl.ecc.

Radno vrijeme:
Pravilnik o radnom vremenu 
Svakog radnog dana od 7:00 do 15:00 časova.
Zimsko radno vrijeme je od 8:00 do 16:00 časova.

Kontakti:
Telefon: 032/325-503
E-mail: prihodi@opstinakotor.com